zondag 8 december 2013

BYE SINTERKLAAS...WELCOME SANTA CLAUS

Sinterklaas is waarschijnlijk alweer aangekomen in Spanje, dat betekent dat we ons zo langzamerhand kunnen voorbereiden op kerst: THE MOST WONDERFUL TIME OF THE YEAR!

De kids hebben al een aantal cadeautjes uitgepakt van hun adventkalender, dat en de adventkandelaar waren de enige kerstige decoraties in ons huis voordat Sinterklaas Nederland weer had verlaten.
Vandaag is het tweede advent en ook wij hebben een tweede kaars aangestoken.


,
  • de kandelaar had ik gekocht tijdens de Woonbeurs in Amsterdam
  • de emaille plaatjes (1 t/m 4) kocht ik bij Zink & Zo, een webshop met hele leuke accessoires
  • de ietwat scheve kaarsen komen van de Hema
Afgelopen vrijdag ging ik tijdens mijn pauze (tja zo snel mogelijk, want pakjesavond was voorbij hihi) een kerstboom uitzoeken bij een tuincentrum in de buurt. 
Voorgaande jaren had ik altijd een Nordmann spar, maar ik irriteerde me een beetje aan het aanbod van dat soort...de takken waren heel fout verdeeld, onder breed en boven bijna kaal. Daarom stapte ik outside the box en kwam terecht bij een 'ouderwetse' Fijnspar. Een mooie volle boom, love at first sight.
Thuis kwam ik er wel achter dat het prijsverschil tussen een Fijnspar en een Nordmann spar niet zomaar zo groot was, de naalden prikken en hij valt (sneller) uit...maar dat mocht de pret niet drukken: het is een prachtige boom (al zeg ik het zelf).




Na een nachtje was de boom geacclimatiseerd en ik ging op zoek  naar een mooie plek in de woonkamer. Dat ging niet zonder heen en weer gesjouw van meubels. We hadden al een tijdje het idee om de dressoir van de woonkamer in de slaapkamer te zetten, dat 'klusje' hadden we gisteren dan maar uitgevoerd...pffff wat een zwaar ding is het eigenlijk.
De kerstboom heeft een mooi plaatsje gekregen en de woonkamer lijkt nu veel ruimer (YAY!!).
Na wat geworsteld te hebben met de lichtjes, ik hou van veel lichtjes en de verdeling daarvan kost wat tijd, was het tijd om de kerstdecoratie erbij te pakken. OH MY...ik kwam er weer achter dat ik eigenlijk toch wel heel veel kerstdeco had van voorgaande jaren...elk jaar kocht ik er weer wat bij. 
Eerst had ik alle Riviera Maison ornamenten bij elkaar gezocht, zodat ik ze tzt kan verkopen op mijn blog, als je interesse hebt: hou mijn blog deze week in de gaten!
Daarna ging ik bekijken wat nog van waarde kon zijn voor de kerstboom van 2013. Er bleef niet veel over, daarom zijn we even langs wat winkels geweest...de buit was niet groot :( alleen drie mat zwarte ballen waar je met krijt op kunt schrijven). Vandaar dat ik vandaag nog geen foto van de gehele boom plaats, omdat ik simpelweg nog niet tevreden ben. Ik hou van sobere kerstbomen en niet van (over-)vol, maar mijn boom is nu wel erg leeg.
Ik ben wel heel blij met mijn nieuwe kerstballen van Dille & Kamille.





Voor de rest heb ik een winter wonderland tafereeltje gecreƫerd op de kast, ik ben nog steeds verliefd op mijn indoor pine.




  • de honeycomb bollen en kerstboompje kocht ik bij Lang zal ze leven
  • het witte hertje kocht ik twee jaar geleden bij de Hema, daar komt de lichtslinger ook vandaan (huidige collectie)
  • de poster is een vaak geziene gast op mijn blog ;) en die is van Paqhuis

Op mijn to-do-diy-list stond nog een ster van takken. Het vinden van mooie rechte takken, bleek een moeilijkere opgave dan gedacht, daarom kocht ik bij een tuincentrum witte takken.
Dit is het eindresultaat:




Zijn jullie ook al druk met bezig met de kerstdecoraties? 
De rest van de kerstdecoraties zal ik de volgende keer laten zien. Mijn andere kerst diy-project is nog niet af, door de drukte rondom Sinterklaas is dat blijven liggen...wordt vervolgd!! Ook ga ik nog wat ornamenten zelf vouwen, eerst maar eens zien of ergens nog een beetje tijd in een la heb liggen ;)
Fijne zondag!!






5 opmerkingen:

  1. Het wintertafereeltje op je kast vind ik erg mooi!
    En wat een mooie boom...ik zou ook graag nog een traditionele boom zetten maar vrees dat hij het niet zal overleven met Enora haar grijpende handjes :-)

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een prachtige boom uitgekozen! Ik ben ook altijd zo kritisch met een boom, hij moet recht staat, takken mooi verdeeld, mooi van vorm,...zucht wat maken we ons het soms moeilijk. En dan nog die lampjes mooi verdelen haha! We kunnen er maar druk mee zijn he? De indoor pine, zo mooi! Ben al 3 tuincentra afgeweest maar ze hebben ze nergens. Misschien maar eens naar mooie bloemenzaak toe wie weet. Het is een mooi sfeervol hoekje geworden. Je kandelaar is echt top! Ben erg benieuwd naar je boom maar jou kennende zal het wel een plaatje zijn. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi allemaal weer Charly!!
    Het witte tafereel is echt super mooi, luv it!!
    Ben benieuwd naar je andere projecten!

    X Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijn kerst huis heb je!
    Het ziet er super uit.
    Ik ben benieuwd naar het resultaat van de versierde boom!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee weet je nog waar op de woonbeurs je die kandelaar gekocht hebt? Met andere woorden: weet je hoe ik er aan zou kunnen komen? :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo